E-commerce is nog nooit zo populair geweest. Mensen kopen veelvuldig online. Zeker nu gedurende de coronacrisis. Hoewel de e-commerce branche al enkele jaren in de lift zit, is dit vrijwel niet meer te vergelijken met de cijfers die we dit jaar hebben gezien. Hoewel dit voor de consument goed nieuws is, betekent dit voor ondernemers dat het nóg moeilijker wordt om op te vallen. Online Marketing GMU inschakelen kan jou misschien wel helpen om naamsbekendheid te vergaren, maar je zal niet de enige webshop-eigenaar zijn die van online marketing gebruik maakt. Daarom is het zaak om ook andere methodes aan te spreken.
Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop echt positief opvalt tussen de moordende concurrentie in de e-commerce branche? Waar moet je rekening mee houden? En hoe kies je het juiste online marketing bureau? Wij geven 3 concrete tips!
Maak gebruik van social media
Wist je dat bijna 80% van alle Nederlanders boven de 18 jaar op social media actief is? Dit betekent dat je dus een hele grote doelgroep kunt bereiken door social media aan te spreken. Dit lijkt echter gemakkelijker dan het is. Het is niet enkel een kwestie van een account aanmaken op Facebook of Instagram.
Je moet echt actief zijn om de doelgroep te bereiken en op de juiste manier te adverteren. Een social media marketeer kan je hierbij van dienst zijn. Deze kan in samenspraak met jou adverteren, leuke deelacties opzetten en zo de naamsbekendheid van je webshop vergroten. En hoe meer mensen worden aangetrokken, hoe groter de kans dat dit daadwerkelijk tot conversie zal leiden.
Laat een kwalitatieve site bouwen
Een mooie site bouwen kan tegenwoordig vrijwel iedereen. Via handige programma’s als WordPress is vrijwel iedereen in staat om dit zelf te regelen. Hier is echter ook gelijk alles mee gezegd. Een mooie site zegt namelijk niet veel. Je hebt hier immers niets aan als deze niet gevonden kan worden. Daarom is het belangrijk dat de site op kwalitatieve wijze wordt opgebouwd en hierdoor door Google hoger wordt gerankt. Schakel hiervoor een webdesigner of andere specialist in. Vervolgens kan je in samenwerking met SEO specialist GMU aan het optimaliseren van de vindbaarheid van de site werken.
Toegegeven, dit zal een flinke investering zijn. Bedenk echter wel dat investeren soms noodzakelijk is om je bedrijf te laten groeien. Een webshop kan nooit uitgroeien tot een succes wanneer deze moeizaam werkt of simpelweg niet gevonden kan worden. Hierin investeren is dan ook zeker de moeite waard.
Zorg voor verschillende klantbeoordelingen
Goede klantbeoordelingen sieren jouw webshop en vergroten de vindbaarheid. Hoe meer positieve recensies, hoe beter Google jouw site zal ranken. Zeker wanneer je webshop nog niet echt over een grote naamsbekendheid beschikt is het belangrijk om vertrouwen uit te stralen. Zodat de consument zonder angst over zal gaan tot aankoop. Daarom is het belangrijk om voldoende reviews te verzamelen. Zodra er reviews binnen komen, zal Google dit direct oppikken en jouw webshop beter beoordelen. Een Google Partner bureau kan deze wisselwerking uitleggen.
Wijs daarom iedere klant op het achterlaten van een review. Je kunt er ook voor kiezen om ze in ruil voor een review een klein cadeautje te doen. Denk bijvoorbeeld aan gratis bezorging bij een volgende aankoop. Zo maak je het interessanter voor de consument om even de tijd te nemen om een klantenbeoordeling te schrijven en profiteer jij van deze relatief goedkope vorm van marketing!